• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

någon som provat abuni.se

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Nej jag vet... men de sa att man inte får ha något aktuellt skuldsaldo hos Kronofogden... och då undrar jag... räknas det som att man har ett aktuellt skuldsaldo om man har ett aktuellt betalningsföreläggande hos Kronofogden?
(jag ska betala innan utslag...)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Abuni

Godkänner Abuni kredit om man har ett aktuellt betalningsföreläggande hos Kronofogden?
Någon som vet?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Betalningsanmärkelse ok!

Jag har en betalningsanmärkelse och gick igenom kreditupplysningen. Tjänar 20 i månaden. Får låna 5000 i månaden av Abuni. Om man inte går igenom får man säga upp abonnemanget utan uppsägningstid. Annars 3 månader uppsägningstid.
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Nej jag vet... men de sa att man inte får ha något aktuellt skuldsaldo hos Kronofogden... och då undrar jag... räknas det som att man har ett aktuellt skuldsaldo om man har ett aktuellt betalningsföreläggande hos Kronofogden?
(jag ska betala innan utslag...)

Detta verkar beror på vad aktuellt bolag tycker. Vissa anser att ett betalningsföreläggande på 3000 kr är desamma som skuldsaldo vilket det inte är.

Skuldsaldo är något du får när dina tio dagar löpt ut. Du kan ju få ett skuldsaldo utan att få en anmärkning såvida du inte haft en betalningsanmärkning på 18 månader. Den blir då osynlig så att säga.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
gällande deras posthantering

Är det någon som använder deras tjänst med posthantering? Får man en helt ny adress då som syns typ på Eniro och hitta? Dum fråga säkert:) men skulle va skönt att slippa få så mycket post i brevlådan
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Posthantering

Jag använder tjänsten och har dom flesta av mina räkningar till Abuni. Syns inte på Eniro eller liknande utan har bara ändrat fakturaadress hos mina leverantörer. Jag tycker det är jätteskönt! Tog tjänsten innan dom hade krediten men än bättre nu när jag kan betala räkningar på kredit :)
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag använder tjänsten och har dom flesta av mina räkningar till Abuni. Syns inte på Eniro eller liknande utan har bara ändrat fakturaadress hos mina leverantörer. Jag tycker det är jätteskönt! Tog tjänsten innan dom hade krediten men än bättre nu när jag kan betala räkningar på kredit :)

Går de flesta leverantörer med på det då? Tycker många kör med att 'endast till folkbokföringsadressen'. Tänker på typ banker och sånt?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Posthantering

Abuni har hjälpt mig att ändra adresser med fullmakt från mig och då har det funkat.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp